Linx kan sende varslinger om planlagte servicer, kontroller, kampanjer på kjøretøy, garantier som utløper og varsler om sjåfører.
Slik legger du til kontakter for varslinger:
1. Klikk «Firmainnstillinger» i hovedmenyen.
2. Klikk på «Varselinnstillinger».
3. Klikk på «Legg til varselkontakt».
4. Velg type varsel.
Hovedkontakt fungerer som en slags «fallback» og får alle meldinger det ikke er satt opp andre varselkontakter for, samt varsler for firmaet hvis hovedkontakten er på firmanivå (utløp av bedriftskort osv.).
De andre varselkontaktene får varsler etter hvilken type kontakt de er.
Når du har valgt varselkontakttype velger du om du ønsker at varselkontakten skal gjelde for ett enkelt kjøretøy, eller hele firmaet. Setter du opp en varselkontakt (service, kampanje eller garanti) for hele firmaet, fungerer det som om du hadde lagt til kontakten på alle kjøretøyene/maskinene.
Til slutt velger du bruker fra listen som dukker opp, og kjøretøy eller maskin hvis det gjelder varsler for individuelle kjøretøy.
Mange synes det er lurt å sette opp én varselkontakt av typen «Service» på firmanivå og eventuelt legge til faste sjåfører/maskinførere på kjøretøyene/maskinene disse kjører. På denne måten vil sjåførene få varsel om det som gjelder deres bil, samtidig som en overordnet vil få alle varsler. Du kan velge varselkontakt blant brukere som er invitert og har logget seg på.
Eksterne kontakter
Det er også mulig å velge eksterne kontakter hvis dere ønsker at noen skal varsles selv om de ikke har bruker i firmaet.
Legg til varselkontakt direkte på kjøretøy/maskin
Du kan også legge til varselkontakter ved å klikke på «Kjøretøy og maskiner» fra hovedmenyen, deretter på et kjøretøy eller en maskin, og til slutt på «Varsler» helt nederst på kjøretøy-/maskinsiden.